Pecasulis élmények

A programvezetők visszajelzései alapján a Tiszai Pecasuli remek ütemben halad az iskolákban. A gyerekek heti egy alkalom során ismerik meg a vízi élővilágot, halfajokat, azok általános jellemzőit, testfelépítését, táplálkozását, életmódját, lehetséges élőhelyeit, és a horgászat csínját-bínját. Az elméleti részben a tankönyv és a munkafüzet szórakoztató feladatai nagy segítséget jelentenek a tudásra szomjazó diákok számára. A fiatalok egyre jobban ismerik a horgászfelszerelés elemeit, a horgászzsinór összekötését, a fülek kötését, a lapkás és a füles horog felkötését, egyszerű úszós készség összeállítását, kisúlyozását. Akadnak olyan iskolák, ahol az elméleti részt már horgászattal is kiegészítették, és volt lehetőségük a programvezetőktől és a szülőktől elsajátított trükköket alkalmazni.

A Kisújszállási Arany János Általános Iskola diákjai például a helyi tavat térképezték fel: „Ismét voltunk horgászni a Pecasulisokkal. Most a strand csónakázó tavon. Jól érezték magukat a gyerekek. Többféle csalit is kipróbáltak, a stégről belógatott kezükről ettek a pici halak.”

Rákócziújfalui Herman Ottó Általános Iskolában már a tudásukat is tesztelhették a gyerekek egy horgászverseny keretein belül: „A heti rendszerességgel megtartott szakkörünk remekül működik. A 2 csoporton kívül mások is eljárnak hozzánk, sok érdeklődő gyerek van. Szeptember végén egy horgászversenyen vettünk részt.”

Néhány élménybeszámolót a Szentistváni István Király Általános Iskola diákjaitól is kaptunk: „Az a jó a Pecasuliban, hogy gyakran megyünk pecázni. Érdekes halakkal ismerkedünk meg. Nagyon szeretem azokat a foglalkozásokat, amikor Laci bácsi akváriumot hoz be. Kipróbáltuk, hogy hogyan oldódnak az etetőanyagok. A legnagyobb élmény mégis az volt, hogy eljutottunk tavaly a FeHoVára, és a csapatversenyben, amire beneveztünk 3.-ok lettünk! Már most is nagyon várom!”  Tari Dominik 5. osztály.  Juhász Réka 4. osztályos tanuló pedig azt írta: „Szeretem a Pecasulit, mert lányok is vannak, eddig kevés lány ismerősöm szeretett pecázni. Meséltem a barátnőimnek a szakkörről, és lehet, hogy jövőre ők is jönnek! Ami nagyon tetszik, hogy kapunk majd tavasszal engedélyt is. Alig várom, hogy menjünk a FeHoVára. Nagyon jó érzés volt, hogy amikor szavaztunk az év halára a suliban, mind a három halat felismertem! Büszke voltam, mert ezeket a Pecasulin tanultam meg!”

Mindig örömmel olvassuk a gyerekek és a programvezetők pozitív visszajelzéseit. Reményeink szerint a Földművelésügyi Minisztérium támogatásával megvalósuló horgászutánpótlás programunk hatására egyre többen választják már fiatal korukban a horgászatot hobbijuknak. Olvasóink a Pecasuliról szóló cikkeinket nyomon követhetik ezen az aloldalon: http://sporthorgasz.eu/category/hirek/pecasuli/