Hírek

2023 HÍREK

2023. július 20.
Egy 10 éves szerencsi horgászfiú, Polonkai Benett nyári élménye a Tisza-tavon

Kedves Tisza-tavi Sporthorgász Kft.!
Egy nagy vágyam vált valóra az idén, amikor nyáron részt vehettem egy gyermekeknek szervezett horgásztáborban Poroszlón. Kedvenc horgászmódszerem a feederbotos, fenekezős horgászat, és nagyon örültem hogy itt a Tisza-tavon gyermekhorgászként is feederezhetek. Alig vártam a csónakból történő horgászatot kedvenc érzékenyhegyű botommal.

Táborvezetőnk, Józsi bácsi 5:30-kor keltett minket (hogy 6:00 kor mindenki csónakban legyen), aztán mosakodás, pecabotok, etetőanyag, reggeli a kézben (vödörben, táskában), irány a csónakkikötő. Kényelmes, nekünk, gyerekeknek való székekre helyezkedtünk el, majd beikszeltük a horgásznapot és ellöktük magunkat a kikötő karójától. Pár perc csónakázás után kikötöttünk Poroszló kubikgödreinek szélén (ahol volt kis folyása a víznek). Csalizás és az etetőkosár megtöltése után dobási irány az Eger-patak hídja (hangzott a vezényszó). Igyekeztünk a zsinórra derékszögben letenni a botot, hogy minél jobban lássuk, ha hajlítja (húzza vagy tolja) a hal. Kevés idő telt el a kapásig, és már meg is volt az első dévérkeszeg. Elkértem a szákot, hogy én merítsem ki, mert magam szeretem ezt csinálni, belevezetni a halat a merítőbe. Otthoni horgászataim során is magamnak oldom meg, mert ez egy egyszemélyes sport, mondogatta a táborvezető az első táboromban, egy évvel ezelőtt.

A következő kapásra sem kellett sokat várni. Ez a hal már harciasabb volt, egy gyönyörű, egészséges tőponty került a merítőbe, aztán a csónakba. Gyors és kíméletes horogkivétel után fotózás és óvatos visszahelyezés a vízbe. Nem volt méretes, 32 cm hosszú volt az oldalvonalán mérve az orr csúcsától a farokúszó tövéig (ahogy tanultuk). Nagyon boldog voltam, mert ez volt első pontyom a Tisza–tavon. Feederrel, csónakból ez maga a csoda, ezt már nem lehet fokozni, többet ettől már nem adhat a víz. Míg magamban örömködtem, indult a bot a csónak oldalán. Elkaptam, tartottam (ott maradt a spicc), éreztem, hogy sokkal nagyobb, mint az előző, de 75 fokos szögben tartottam a botot (ahogy Józsi bácsi mutatta), mert ekkor használja ki a bot legjobban az erejét, ekkor a legjobb a hajlása, ami fárasztja a halat. Ezt is megszákoltam egyedül. Mindenki gratulált a csónakban horgászók közül, a hibátlan, gyönyörű pikkelyes ponty 46 cm volt, életem (10 éves vagyok 4 éve horgászok) legnagyobb vadvízi hala. Köszönöm, Tisza-tó! Józsi Bácsi kérdezte, hogy szeretnéd-e megtartani, hazavinnéd-e egy jó tiszai halászlét főzni belőle. Vissza szeretném engedni, mert én sporthorgász vagyok, mondtam neki, otthon sem viszek el a vízről halat. Fotózás után vissza is csúsztattam a Tisza-tóba.

Mondta Józsi bácsi, hogy a Tisza-tavat a Tisza-tavi Sporthorgász Kft. üzemelteti, telepíti, ezért fontosnak tartom, hogy nekik is megköszönjem a fogásomat, felejthetetlen élményemet. A Poroszlói Ezüst Ponty Horgász Egyesület táborában az elméleti oktatások végén tesztlapot töltünk ki a tilalmi idők, méretkorlátozások, védett halak ismeretén kívül egy egyszerű kérdést kellett (volna) megválaszolni, ami így hangzott: Mi kell a pontyfogáshoz? Mi írtunk mindent, amire azt gondoltuk, hogy elengedhetetlen, kukorica, bojli, popup, horog, bot, orsó, zsinór, úszó, szerencse.

A választ senki nem találta el, a helyes válasz ez volt: A ponty fogásához ponty kell (egy életre megjegyeztem, mert nagyon igaz). Ez a Tisza-tóban van bőven, mert folyamatosan telepíti a Sporthorgász Kft., no meg a táborvezető oda vitt minket, ahol tapasztalata alapján nagy eséllyel tartózkodnak, közlekednek is, és nekem volt szerencsém, hogy rákapott a csalimra, de emberi ügyességgel én vezettem a merítőbe, én szabadítottam meg a horogtól, és én engedtem el, adtam vissza a szabadságát, ami nagyon jó érzés volt.

Még egyszer köszönöm az Élményt, Tisza-tó! Jövőre ismét beiratkozom egy turnusba, újabb élményekért.