Hírek

2024. április 9.
Tisza-tavi tavaszi szüneti gyermek horgásztábor

Tavaszi szüneti gyermek horgásztábor élményeiből szeretnék néhányat megosztani a Tisza –tóra látogató -halfogás élményét kereső – sporttársakkal.

A Tavaszi iskolaszünet az idén jó hosszúra sikerült, ezt kihasználva a régi táborosoknak meghívásos heti tábort rendeztünk az Ezüst Ponty Horgászegyesület tanyáján (Poroszló Csapó Köz 8.). Innen indulva horgászcsónakokba szálltunk és irány a Tisza-tó közepe. Erős szelünk volt szinte minden nap, de elbújtunk a gyékény- illetve nádfoltok szélcsendes oldalára és onnan dobtunk picker és feeder botokkal, egy szem alsó horoggal melyen különböző méretű „pufi golyókat„ gumikukoricákat és hagyományos földigilisztát, illetve csontkukacot kínáltunk csaliként. Két kisgyermek és egy felnőtt horgászott egy ladikból, egymást segítve, tapasztalatot átadva.

A Tisza-tavi Sporthorgász Kft. szuper (tájba illő) fa stégeket készített a közelmúltban Poroszló térségében is, melyeket kipróbáltunk (belaktuk), ezekről a stégekről közvetlen a kubikokba tudtunk dobni az etetőkosaras fenekezőt.

A mélyebb víz (kb. 2,5 méter) és a folyás – mely az Eger-vize híd alatt jön át a felső tározótérből- az ezüstkárászok mellett karikakeszeget , szép dévérkeszegeket illetve egy pontyot is „adott” élményként a kishorgászoknak.

A mellékelt fotók bizonyítják a szép fogásokat, boldog gyermekarcokat.